Реєстрація ФОП для роботи на дропшипінгу

Планую продавати іграшки по дропшипінгую лише в межах країни.
1. Яку групу на системі оподаткування варто обрати?
2. Кведи які варто вказати при реєстрації на ФОП?
3. Договір комісії чи агентський договір?
4. Товар планую продавати від свого імені, з свого сайту. Повна оплата за товар має приходити на мій рахунок, залишаю свій % націнки, закупівельну ціну маю повернути постачальнику. Як правильно приймати оплату і переправляти різницю?
5. Документація. Які документи мають бути підписані між дропшипером і власником товару?
6. Чи має бути РРО?
7. Як подавати звітність в податкову?
20.02.2024 20:10 474

Консультация исполнителя

Ігор Бутник (ПП АФ "НІКО")
Аудитор
На портале: 6 лет
62 отзывы (62 +) (0 -)
Консультации: 224
Топ 3 специализации:
  • Бухгалтерський облік
  • Податкове право
  • Корпоративне право

     Вітаю!

1. Яку групу на системі оподаткування варто обрати?

Третю групу спрощеної системи оподаткування.

"3) третя група:

фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена, та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n6946

2. Кведи які варто вказати при реєстрації на ФОП?

По класиці, для дропшипінгу необхідно мати КВЕДи 46.19 "Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту" (повний опис тут: https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/46/KVED10_46_19.html), 47.91 "Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет" (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/47/KVED10_47_91.html) - цей я б обрав основним, оскільки продаж буде з сайту, та 47.99 "Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами" (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/47/KVED10_47_99.html). Не лякайтесь, будь ласка, кількості КВЕДів, від цього не залежить ані розмір податків, ані складність реєстрації, але натомість податкова не матиме претензій до Вас щодо здійснення діяльності, не зазначеної в реєстрі. Для іграшки я б також про всяк випадок додав 47.65 "Роздрібна торгівля іграми та іграшками в спеціалізованих магазинах" (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/47/KVED10_47_65.html)

3. Договір комісії чи агентський договір?

Договір комісії, оскільки саме він передбачає продаж товару від Вашого імені і не передбачає розкриття особи комітента.

4. Товар планую продавати від свого імені, з свого сайту. Повна оплата за товар має приходити на мій рахунок, залишаю свій % націнки, закупівельну ціну маю повернути постачальнику. Як правильно приймати оплату і переправляти різницю?

Зручніше всього - в безготівковій формі, використовуючи підприємницький рахунок ФОП, відкритий в українському банку. Продажі здійснюються згідно з правилами: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1181-07

Виручка, що надходить на Ваш ФОПівський рахунок, з періодичністю, зазначеною у договорі комісії, перераховується постачальнику. Решта використовується для інших витрат, пов'язаних з підприємницькою діяльністю, сплати податків та переведення на власну картку в якості чистого доходу від підприємницької діяльності. За наявності офлайн продажів (точки самовивозу або власної доставки (тут потрібен ще КВЕД 53.20 ТІЛЬКИ кур'єрська діяльність)) можна приймати й готівку, тільки обов'язково вже з РРО або ПРРО та здавати виручку для зарахування на підприємницький рахунок з метою перерахування собівартості товару його постачальнику.

5. Документація. Які документи мають бути підписані між дропшипером і власником товару?

Договір комісії та щомісячні звіти комітента, які є одночасно й актами наданих Вами комітентові послуг з продажу його товарів. Сенс цього акту - узгодити між сторонами договору обсяг продажів, собівартості (суми, яку комісіонер повинен повернути комітентові) та комісійної винагороди за звітний місяць. Також може бути варіант договору, в якому в якості суми винагороди прописується не певний відсоток, а "різниця між ціною комітента та ціною комісіонера", у такому випадку суму Вашої винагороди комітент може не побачити, але не всі комітенти на це йдуть. Обмін документами не обов'язково паперовий, можна через системи електронного документообігу, наприклад Вчасно.

6. Чи має бути РРО?

Якщо Ви надаєте покупцям лише повні реквізити Вашого ФОПівського рахунку, а вони будь-яким способом перераховують на нього кошти, вказуючи номер свого замовлення, то це НЕ потребує застосування Вами РРО. Так само, якщо Ви укладете з Укрпоштою договір про безготівкове зарахування Вам виручки від доставлених Украпоштою товарів. В усіх інших випадках (кнопка будь-якої платіжної системи на Вашому сайті, Нова Пошта, інші експедитори) при продажу товару потрібно застосовувати РРО або ПРРО.

7. Як подавати звітність в податкову?

Третя група щоквартально протягом 40 днів після закінчення кварталу подає декларацію платника єдиного податку наростаючим підсумком за 1 квартал, півроку, 9 місяців, рік та сплачує нараховану суму податку не пізніше 10 днів після граничного строку подання відповідної декларації.  У складі річної декларації також подається додаток ЄСВ, якщо Ви оберете для себе сплату ЄСВ (протягом воєнного стану для ФОП це не обов'язково, але й пенсійного стажу тоді не буде), то до 20 числа наступного за звітним кварталом місяця потрібно сплачувати ЄСВ за попередній квартал та відображати його у вищезгаданому додатку. Все це також можна робити в електронному вигляді в електронному кабінеті https://cabinet.tax.gov.ua/

Якщо потрібні додаткові уточнення, пишіть audit.niko@gmail.com

З повагою, Ігор Бутник.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не нашли ответа на свой вопрос? Тогда задайте платный или бесплатный вопрос
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram