ВІТАЮ!
ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ПО ДОГЛЯДУ (П.9 СТ.23 ЗАКОНУ ПРО МОБІЛІЗАЦІЮ) НЕОБХІДНО РІШЕННЯ ЛКК АБО МСЕК ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ПОСТІЙНОГО ДОГЛЯДУ.
ЗДІЙСНЮВАТИ ДОГЛЯД МОЖЕ БУДЬ-ЯКИЙ З СИНІВ ПО ВИБОРУ ОСОБИ, КОТРА ПОТРЕБУЄ ДОГЛЯДУ.
ххх
ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ПО УТРИМАННЮ (П.13 СТ.23 ЗУ ПРО МОБІЛІЗАЦІЮ) ПОТРІБНА ІНВАЛІДНІСТЬ ІІ ГРУПИ.
УТРИМУВАТИ МОЖЕ БУДЬ-ЯКИЙ З СИНІВ ПО ВИБОРУ ОСОБИ, КОТРА ПОТРЕБУЄ УТРИМАННЯ.
ххх
НАЯВНІСТЬ МАТЕРІ НІЯК НЕ ВПЛИВАЄ НА ПРАВО ОДНОГО ІЗ СИНІВ ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ, ЯКЩО ВОНА ПЕНСІОНЕР.
ххх
ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ МОЖЛИВО ТІЛЬКИ ПІСЛЯ ОСОБИСТОГО ЗВЕРНЕННЯ ДО ТЦКСП.
ПРИ НАДАННІ ЗАЯВИ НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ, ТЦКСП НЕ МАЄ ПРАВА ВАС МОБІЛІЗУВАТИ.
11 квітня Верховна Рада ухвалила у другому читанні проєкт № 10449 Закону про мобілізацію та порядок проходження військової служби. Закон підписан Президентом та оприлюднен - він вступив в дію 18.05.24р.
Закон УкраїниПро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку
8. У Законі України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 16, ст. 255 із наступними змінами):
11) статтю 23 викласти в такій редакції:
1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов'язані:
9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір'ю (батьком чи матір'ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров'я, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім'ї, які зобов'язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров'я потребують постійного догляду;
САМЕ ГОЛОВНЕ, ЩОБ У БАТЬКА БУЛА ДОВІДКА ЛКК АБО МСЕК ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ПОСТІЙНОГО ДОГЛЯДУ.
13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов'язаними та відповідно до закону зобов'язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов'язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов'язаних за вибором такої особи з інвалідністю;
ххх
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 травня 2024 р. № 560
ПОРЯДОК
проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період
Надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення
56. Відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
57. Для розгляду питань надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії...
58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.
60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.
У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
61. Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, та не отримують компенсації (допомоги, надбавки) на догляд за ними, для розгляду питання надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації звертаються за встановленням факту здійснення постійного догляду із заявою у довільній формі на ім’я керівника виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, районної у м. Києві військової адміністрації за адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання особи, зазначеної у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, за якою здійснюється догляд. У заяві повинні бути зазначені такі відомості про військовозобов’язаного, який здійснює постійний догляд: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); відомості про особу, за якою здійснюється постійний догляд (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання, контактні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті).
Військовозобов’язані, які здійснюють постійний догляд за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, до заяви, зазначеної в абзаці першому цього пункту, додають документи, визначені у підпунктах 9 і 14 додатка 5 (крім акта про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).
Районні, міські держадміністрації (військові адміністрації), виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад для розгляду документів щодо встановлення факту здійснення військовозобов’язаним постійного догляду за особами, зазначеними у пунктах 9 і 14 частини першої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, утворюють постійно діючу комісію із встановлення факту здійснення особою постійного догляду.
Комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду здійснює розгляд заяви протягом десяти календарних днів з дати її подання.
До складу комісії із встановлення факту здійснення особою постійного догляду можуть входити депутати місцевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій загальною чисельністю не менше ніж п’ять осіб.
Під час своєї роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду:
відвідує місце проживання особи, за якою здійснюється постійний догляд, зазначене у заяві військовозобов’язаного, для встановлення факту здійснення постійного догляду;
перевіряє відомості щодо наявності/відсутності інших осіб, які здійснюють постійний догляд за особою, зазначеною в заяві, зокрема інформацію щодо наявних прийнятих структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, міських держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад рішень про надання соціальних послуг з догляду за особою, за якою здійснює догляд військовозобов’язаний, за її задекларованим/зареєстрованим місцем проживання.
За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою постійного догляду складає та надає військовозобов’язаному акт про встановлення факту здійснення особою постійного догляду (додаток 8).
{Пункт 61 в редакції Постанови КМ № 930 від 16.08.2024}
63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
ДОДАТОК 5:
9) зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю...:
13) які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домашнього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі). У разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю
ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ ЗДІЙСНЕННЯ ДОГЛЯДУ НЕОБХІДНО ЗВЕРНУТИСЯ ДО МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ.
РЕКОМЕНДУЮ ОФОРМЛЕННЯ СТАТУСУ ПОМІЧНИКА ДІЄЗДАТНОЇ ОСОБИ - ЦЕЙ СТАТУС ВКАЗАНИЙ В НАКАЗІ Міністерства праці та соціальної політики України від 26 травня 1999 року N 34/166/131/88 "Правила опіки та піклування").
ОФОРМЛЕННЯ ЦЬОГО СТАТУСУ, НЕ БУДЕ ЗАЙВИМ.
ВАШ БАТЬКО ПОВИНЕН ЗВЕРНУТИСЯ В ОРГАН ОПІКИ ТА ПРОСИТИ ПРИЗНАЧИТИ ВАС ПІКЛУВАЛЬНИКОМ
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0387-99#Text
"Про затвердження Правил опіки та піклування"
2.3. Над повнолітніми дієздатними особами, які за станом здоров'я не можуть самостійно захищати свої права і виконувати свої обов'язки, піклувальник може бути призначений лише на їх прохання.
2.4. Опіка (піклування) встановлюється за місцем проживання особи, яка підлягає опіці (піклуванню), або за місцем проживання опікуна (піклувальника).
ххххххх
ПО ВАШІЙ СИТУАЦІЇ:
ПРАЦІВНИКИ ТЦКСП ПЕРЕВИЩИЛИ СВОЇ ПОВНОВАЖЕННЯ.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
ВАШ БРАТ ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИЙ, А ЗГІДНО П.13 БАТЬКО-ІНВАЛІД ІІ ГРУПИ САМ ОБИРАЄ ХТО З СИНІВ БУДЕ ЙОГО УТРИМУВАТИ.
Ви маєте право повторно подати до ТЦК та СП документи, необхідні для надання відстрочки. Якщо здійснити пошук в реєстрі судових рішень, то можна побачити, що досить мало таких відмов оскаржується в судовому порядку. Однак в більшості випадків суд встає на бік скаржників і скасовує неправомірні рішення ТЦК та СП.
ЯКЩО, ЗНОВУ ОТРИМАЄТЕ ВІДМОВУ В НАДАННІ ВІДСТРОЧКИ - ЗВЕРТАЙТЕСЬ В СУД ЗА ЗАХИСТОМ СВОЇХ ПРАВ.