Добрий вечір.
У працівників автоматично продовжено бронювання до 01.12.24. Плануємо вже до цього часу бронювати їх через Дію. Один із працівників проблемний. При минулому бронюванні він був обмежено придатним. Він пішов в ТЦК та СП проходити повторне ВЛК. Дані оновлені вчасно (до 16.07.). Пройшов нове влк в минулу пятницю, проте дані в Резерв+ не відображаються. Так саме як і про попереднє бронювання яке було ще здійснено в паперовому порядку. Чи буде це проблемою при бронюванні через Дію, що йому робити аби дані підтягнулися. Адже плануємо всіх подавати в 20х числах на бронювання та хвилюємося аби цього працівнику не відмовили через те, що відомості про ВЛК не підтягнулися. Підкажіть що робити. Дякую
Добрий вечір.
При поданні роботодавцем списків на бронювання працівників, згідно до Постанови КМУ від 5 червня 2024 р. № 650 "Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану" (див. за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/650-2024-%D0%BF#Text) ним зазначаються такі відомості щодо військовозобов’язаного працівника (див. п. 16 Постанови): ПІБ, податковий номер,строк дії відстрочки; реквізити військово-облікового документа (у паперовій або електронній формі);військово-облікова спеціальність, дата уточнення військово-облікових даних.
Після підписання сформованого списку засобами порталу Дія електронним цифровим підписом, він перевіряється Реєстром військовозобов’язаних на предмет наявності особи в зазначеному Реєстрі.
У разі, якщо відомості підтверджуються Реєстром, бронювання та постановка на спеціальний на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично.
Згідно п. 19 Постанови, умовами постановки на спец. облік в автоматичному режимі, є дотримання військовозобов’язаним таких вимог:
перебуває на військовому обліку та має військово-обліковий документ (у паперовій або електронній формі);
Отже, якщо Ваш працівник вчасно уточнив свої дані та Резерв+ не відображає будь-яких порушень з його боку правил військового обліку, або він не перебуває у розшуку, то відсутність відомостей про проходження ним ВЛК не є підставою для відмови у бронюванні та постановки його на спец. облік в автоматичному режимі.
Пункт 20 Постанови містить підстави, коли військовозобов’язаний не підлягає бронюванню ( про що керівнику повідомляється засобами Порталу Дія), зокрема:
відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про військовозобов’язаного;
відсутності в Реєстрі військовозобов’язаних відомостей про перебування військовозобов’язаного у трудових відносинах з державним органом, підприємством, установою.
Тобто, підставами для відмови у бронюванні є відсутність відомостей про працівника в Реєстрі військовозобов'язаних та відсутність відомостей про перебування в трудових відносинах з підприємством, яке його бронює.
Щодо відомостей про проходження ВЛК. Якщо працівник пройшов ВЛК в п'ятницю (я так розумію ще 08.11.24), то слід зазначити що для ТЦК та СП це можна сказати нормальна ситуація, адже як показує практика, військовозобов'язані можуть побачити оновлені відомості в Резерв+ протягом 10-14 днів з моменту проходження ВЛК. Це пов'язано із роботою конкретних працівників ТЦК та СП, які механічно мають внести відомості в електронну систему, а т.к. роботи в них багато, це відбувається не одразу. Крім того, відомості в Резерв+ теж не одразу підтягують із Оберіг навіть після внесення в систему, на це теж потрібний час (це технічна сторона питання). Тож, примірно до кінця листопада, дані про ВЛК мають підтягнутися в Резерв+. Але, це не є проблемою для бронювання в Дії.
Якщо відомості не будуть внесені до кінця листопада, рекомендую працівнику або вирішити це питання в ТЦК та СП або надіслати їм письмову заяву про внесення відомостей про ВЛК (зразок можу надати).
У разі виникнення додаткових питань або уточнень, звертайтеся [email protected]
+380966005361 Вайбер/Телеграм/Ватсап
З повагою,
Адвокат Бекало Марина
Все чітко, зрозуміло та без зайвої води. Дякую
Дякую. Всього найкращого!