Списання витрат

Доброго дня. Чи можна списувати на витрати ТОВ паливо, якщо нема на балансі авто, це особисте авто директора. Чи потрібно заключати з ним договір оренди?
Також, чи можна списувати на витрати придбання компʼютерної програми, якщо на балансі немає компʼютера чи теж треба заключати договір оренди на компʼютер?

01.11.2023 21:04 599

Консультація виконавця

Ігор Бутник (ПП АФ "НІКО")
Аудитор
У сервісі: 6 років
62 відгука (62 +) (0 -)
Консультацій: 224
Топ 3 спеціалізації:
  • Бухгалтерський облік
  • Податкове право
  • Корпоративне право

     Вітаю!

     Щодо поставлених Вами запитань, відповідь наступна.

     Хоча, за діючою на сьогодні редакцією Податкового кодексу України (ПКУ), податок на прибуток нараховується за даними фінансової звітності й формально за наявності первинних бухгалтерських документів на списання таких витрат (відносно автомобіля - подорожні листи, а відносно компьютерної програми - через амортизацію нематеріального активу) підприємство має право на такі витрати, скористатися таким правом я рекомендую лише за наявності документів, що підтверджують право на використання автомобіля та компьютера в господарській діяльності підприємства (або обгрунтованої впевненості в тому, що таке підприємство ніколи не перевірятиме податкова). І справа тут не в оподаткуванні прибутку, а в ПДВ та ПДФО і ВЗ з додаткового блага фізичної особи (директора).  Концепція "використання у господарській діяльності" дуже важлива не з точки зору податку на прибуток, а з точки зору податкового кредиту з ПДВ і доводиться не тільки первинними бухгалтерськими документами, а й іншими документами, тож, якщо підприємство не матиме документальних  підтверджень того, що має право використовувати автомобіль та компьютер у власній господарській діяльності, воно не матиме права на податковий кредит з ПДВ, а якщо воно донарахує ПДВ згідно 198.5 ПКУ, то визнає "негосподарськість" таких витрат з необхідністю донарахування директорові ПДФО та ВЗ з додаткового блага у вигляді переданих йому палива та компьютерної програми. Договорами, що легалізують використання майна, яке належить директорові, у господарській діяльності підприємства, можуть бути не тільки договір оренди, а й договір позички, й договір про виплату компенсації згідно ст.125 Кодексу Законів про Працю. Єдине, що потрібно додати на завершення, це те, що не бажано, щоб директор підписував такі договори за обидві сторони, від підприємства такий договір повинна підписувати інша особа, уповноважена або Статутом, або довіреністю.

     Якщо залишились запитання, пишіть +380674804561 Вайбер/Телеграм.

     З повагою, Ігор Бутник.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram