Додаткове запитання до відповіді

Дякую за розгорнуту відповідь.

Уточніть будь-ласка якщо компанія зробить цей дозвіл (це займе 2 міс.), чи не постраждає всеодно так як на момент ввезення дозволу небуло, а отже було порушення.

Чи не буде так що ми зробимо дозвіл, витратимемось, та всеодно потім сплачуватимемо штрафи і будемо позбавлені дозволу займатись імпортом. Дуже дякую.

13.11.2022 22:12 835

Консультація виконавця

Галина Токмач
Юрист Мирноград
У сервісі: 5 років
165 відгуків (165 +) (0 -)
Консультацій: 568
Топ 3 спеціалізації:
  • Трудове право
  • Кредити банків
  • Цивільне право

Доброго дня!

Товар вже ввезений та використаний, а тому про дозвіл не може бути й мови. 

Крім того, відповідно до пункту 31 Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 січня 2004 р. № 86, суб’єкти, які отримали дозвіл чи висновок, подають до Держекспортконтролю звіти про фактично здійснений (не здійснений, частково здійснений) експорт чи імпорт товарів, визначених у таких документах, та про використання (невикористання, часткове використання) зазначених товарів у заявлених цілях. Форми зазначених звітів і строки їх подання визначаються Мінекономіки.

На жаль, компанією-імпортером дійсно порушено  вимоги законодавства в галузі державного експортного контролю.  Тому раджу звернути увагу на наступне.

Закон України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/549-15#Text):

Стаття 25. Відповідальність суб'єктів здійснення міжнародних передач товарів - юридичних осіб за порушення вимог законодавства в галузі експортного контролю

Для накладення штрафів за порушення, зазначені в абзацах другому та третьому статті 24 цього Закону, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, повинен отримати письмовий висновок Служби безпеки України, який складається з урахуванням пропозицій Міністерства закордонних справ України, Міністерства оборони України, Служби зовнішньої розвідки України, інших центральних органів виконавчої влади і державних органів.

Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, про накладання штрафів, скасування або зупинення дії дозволу, висновку чи міжнародного імпортного сертифіката або скасування реєстрації суб'єкта господарювання, державного замовника у сфері оборони в цьому органі як суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів може бути оскаржено в суді.

ПОРЯДОК розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0101-14#Text):

1.9. Юридична особа може бути притягнута до відповідальності протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення нею встановлених Законом України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" (далі - Закон) вимог.

2.1. У разі виявлення ознак можливих порушень посадова особа профільного підрозділу Держекспортконтролю готує повідомлення, у якому наводиться інформація щодо підстав для його складання з посиланням на ідентифікацію товарів, про які йдеться в цьому повідомленні, та особливості здійснення їх міжнародних передач (якщо така ідентифікація проводилася Держекспортконтролем) і зазначенням відповідного абзацу статті 24 Закону.

Повідомлення передається до відповідального підрозділу Держекспортконтролю для здійснення заходів, передбачених статтями 23-28 Закону.

2.3. Уповноважена особа Держекспортконтролю складає протокол про порушення юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - протокол) за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, та готує матеріали, необхідні для вирішення справи.

3.1. У разі виявлення ознак порушень законодавства уповноваженою особою складається протокол щодо юридичної особи та відповідна кількість протоколів про адміністративне правопорушення, якщо за таке порушення передбачено адміністративну відповідальність.

Протокол про адміністративне правопорушення складається згідно з вимогами Кодексу України про адміністративні правопорушення.

3.2. У разі якщо юридичною особою вчинено декілька порушень, уповноважена особа складає окремий протокол щодо кожного порушення.

3.3. Протокол складається за участю керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, щодо якої він складається. Повноваження уповноваженого представника юридичної особи, яка притягається до відповідальності, засвідчуються довіреністю. Запрошення для складання протоколу надсилається за місцезнаходженням юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про його вручення не пізніше ніж за десять днів до дати складання протоколу. У запрошенні зазначається дата, час і місце складання протоколу.

3.5. У разі неявки до Держекспортконтролю керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягається до відповідальності, протокол може бути складено без його участі лише у випадках, коли є дані про своєчасне сповіщення цієї юридичної особи про дату, час і місце складання протоколу. У цьому випадку протокол складається в той самий день, на який було викликано керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягається до відповідальності, та робиться відповідний запис у протоколі про те, що керівник (уповноважений представник) юридичної особи, яка притягається до відповідальності, для підписання протоколу не з’явився.

3.6. Один примірник протоколу після його підписання надається керівнику (уповноваженому представнику) юридичної особи, щодо якої його складено. У разі коли керівник (уповноважений представник) юридичної особи, щодо якої порушено справу, не з’явився для підписання протоколу, один його примірник надсилається на адресу юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням одночасно з викликом на розгляд справи.

3.7. Протокол разом з поясненнями керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, документами, що стосуються справи, та проектом відповідної постанови протягом трьох днів після його складення передається посадовими особами відповідального підрозділу керівнику для розгляду справи.

5.1. Справа розглядається в присутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягається до відповідальності. Запрошення на розгляд справи надсилається за місцезнаходженням юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про його вручення не пізніше ніж за десять днів до дати розгляду справи. У запрошенні зазначаються дата, час і місце розгляду справи.

Повноваження уповноваженого представника юридичної особи, яка притягається до відповідальності, засвідчуються довіреністю.

5.2. За відсутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне сповіщення цієї юридичної особи про дату, час і місце розгляду справи, а також в разі ненадходження від юридичної особи клопотання про відкладення розгляду справи.

У разі надходження повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням розгляд справи відкладається на один місяць, про що складається постанова про відкладення розгляду справи. При цьому перебіг строку притягнення юридичної особи до відповідальності, який установлений пунктом 1.9 розділу I цього Порядку, зупиняється. Уповноваженою особою протягом трьох робочих днів з моменту одержання такого повідомлення надсилається письмовий запит державному реєстратору щодо надання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

​5.4. Керівник (уповноважений представник) юридичної особи має право: бути заслуханим, давати пояснення, надавати докази, заявляти клопотання, оскаржувати рішення уповноваженої особи у справі. Керівник (уповноважений представник) юридичної особи також має право висловлюватися рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо він не володіє мовою, якою ведеться провадження.​

6.1.Після розгляду справи керівник приймає рішення у справі, яке оформлюється у вигляді постанови про накладення на суб’єкта здійснення міжнародних передач товарів - юридичну особу штрафу за порушення вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - постанова про накладення на юридичну особу штрафу) за формою, наведеною в додатку 4 до цього Порядку, або постанови про закриття провадження у справі про порушення суб’єктом здійснення міжнародних передач товарів - юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - постанова про закриття провадження у справі) за формою, наведеною в додатку 5 до цього Порядку (далі - постанови у справі).​

6.3. Рішення у справі оголошується негайно після закінчення розгляду справи та набирає чинності з дати його винесення.

Постанови у справі складаються в трьох примірниках. Перший примірник постанови вручається під розписку керівнику (уповноваженому представнику) юридичної особи, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний запис у примірнику постанови, що залишається у справі Держекспортконтролю), або надсилається за місцезнаходженням юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням протягом трьох днів.

Буду вдячна за ваш відгук. Успіхів!

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram