Земельні інвестиції ( Індустріальні парки)

1) Правова Інформація стосовно індустріальних парків. Під які законодавства підлягають парки ( потребую юридичною орієнтації , що базується законодавством України).
2) Чи є можливість при інвестиції в землю обійтись без співпраці з індустріальним парком, а точніше діяльності на його території і самим домовитись з місцевою владою (купити землю, збудувати виробництво, дати робочі місця) і при цьому мати плюси та заохочення , що дає діяльність на території парку( звільнення від податку доходовего та ін). Чи передбачено це законодавством.

22.06.2023 09:52 614

Консультація виконавця

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
У сервісі: 3 роки
170 відгуків (169 +) (1 -)
Консультацій: 913

Вітаю!

1.

Нормативна база:

  • ЗАКОН УКРАЇНИ "Про індустріальні парки"

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5018-17#n435

  • Постанова Кабінету міністрів України від 19 січня 2022 р. № 25 "Про затвердження Порядку розгляду документів про включення індустріального (промислового) парку до Реєстру індустріальних (промислових) парків"

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/25-2022-%D0%BF#n36

  • НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ від 20.07.2022  № 2202 "Про затвердження форми Типового договору про створення та функціонування індустріального парку" 

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0954-22#n8

  • Постанова Кабінету міністрів України від 30 вересня 2022 р. №  1095 "Про затвердження Порядку використання учасником індустріального (промислового) парку вивільнених від оподаткування коштів на розвиток його діяльності в межах індустріального (промислового) парку"

https://ips.ligazakon.net/document/view/KP221095?an=1

Індустріальний (промисловий) парк (далі - індустріальний парк) - визначена ініціатором створення індустріального парку відповідно до містобудівної документації облаштована відповідною інфраструктурою територія, у межах якої учасники індустріального парку можуть здійснювати господарську діяльність у сфері переробної промисловості, переробки промислових та/або побутових відходів (крім захоронення відходів), а також науково-технічну діяльність, діяльність у сфері інформації і електронних комунікацій на умовах, визначених цим Законом та договором про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку.

На території індустріальних парків не може здійснюватися діяльність з виробництва підакцизних товарів (крім виробництва автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, транспортних засобів для перевезення вантажів) та господарська діяльність, що підпадає під ліцензування згідно з пунктами 18, 18-1, 20-22, 32 частини першої статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності".

Законодавчу основу для створення і функціонування індустріальних парків становлять Конституція УкраїниЦивільний кодекс УкраїниГосподарський кодекс УкраїниЗемельний кодекс УкраїниПодатковий кодекс УкраїниМитний кодекс України, цей Закон, Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності", інші законодавчі акти України, а також міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Керуючі компанії, ініціатори створення – суб’єкти господарювання та учасники індустріальних парків мають право на такі стимули:

  • компенсація відсоткової ставки за кредитами (позиками) на облаштування та/або здійснення господарської діяльності у межах індустріальних парків;
  • надання коштів на безповоротній основі для облаштування індустріальних парків та/або забезпечення будівництва об’єктів суміжної інфраструктури (автомобільних шляхів, ліній зв’язку, засобів тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерних комунікацій тощо);
  • компенсація витрат на підключення та приєднання до інженерно-транспортних мереж.
    звільнення від податку на прибуток на 10 років за умови його реінвестування в розвиток інвестиційного проекту. Таке звільнення буде застосовуватися контролюючим органом протягом 10 послідовних років з моменту подання учасником індустріального парку відповідної заяви;

Вивільнені кошти спрямовуються на розвиток діяльності учасника індустріального парку за такими напрямами:

  • створення чи переоснащення матеріально-технічної бази;

  • збільшення обсягу виробництва;

  • впровадження новітніх технологій.

Інформація про використання чи невикористання учасником індустріального парку суми вивільнених коштів у повному обсязі зазначається у податковій декларації з податку на прибуток підприємств за податковий (звітний) рік.

  • звільнення від оподаткування ПДВ ввезення нового устаткування (обладнання) для власного використання;
    можливість застосування за рішенням органу місцевого самоврядування пільг на податок на нерухомість на території̈ індустріальних парків;
  • звільнення від оподаткування ввізним митом нового устаткування (обладнання) що ввозиться учасниками індустріальних парків для власного використання.

Земельна ділянка має відповідати наступним вимогам:

  • належати до земель промисловості;
  • мати площу від 10 до 1000 га;
  • бути придатною для промислового використання з урахуванням умов та обмежень, встановлених відповідною містобудівною документацією.

2.

Ініціаторами створення індустріальних парків можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, юридичні або фізичні особи, які мають право на створення індустріальних парків на землях державної, комунальної чи приватної власності згідно з  Законом.

Земельна ділянка, використання якої планується для створення та функціонування індустріального парку, може розташовуватися у межах або за межами населених пунктів і повинна відповідати таким вимогам:

1) належати до земель промисловості;

2) бути придатною для промислового використання з урахуванням умов та обмежень, встановлених відповідною містобудівною документацією;

3) площа земельної ділянки або сукупна площа суміжних земельних ділянок повинна становити не менше 10 гектарів та не більше однієї тисячі гектарів. Допускається розташування між земельними ділянками індустріального парку земельних ділянок, на яких розташовано або передбачається розташувати відповідно до містобудівної документації виключно об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

У межах індустріального парку використання учасниками земельних ділянок може здійснюватися у правових формах, передбачених Земельним кодексом України.

Керуюча компанія, що у встановленому законом порядку набула право оренди на землі індустріального парку, передає у володіння та користування земельні ділянки (суборенду) з правом їх забудови учасникам, іншим суб'єктам індустріальних парків відповідно до земельного законодавства України.

Земельна ділянка із земель державної чи комунальної власності у межах індустріального парку надається керуючій компанії на умовах оренди у встановленому законодавством порядку.

Якщо індустріальний парк створюється на землях приватної власності, права на земельні ділянки можуть передаватися учасникам індустріального парку та/або керуючій компанії ініціатором його створення у формах та в порядку, передбачених законодавством.

Якщо ініціатором створення індустріального парку виступає орендар земельної ділянки, ця земельна ділянка або її частини передаються ним у суборенду безпосередньо учасникам відповідно до земельного законодавства України без попереднього погодження з орендодавцем, якщо це не суперечить договору оренди такої земельної ділянки.

На земельних ділянках, які передані в оренду, індустріальні парки можуть створюватися з ініціативи орендарів після внесення відповідних змін до договору оренди земельної ділянки та прийняття орендодавцем рішення про погодження концепції індустріального парку.

ЯК БАЧИМО,  ВИЛУЧИТИ У КЕРУЮЧОЇ КОМПАНІЇ ЧАСТИНУ ЗЕМЕЛЬ ІНДУСТРІАЛЬНОГО ПАРКУ ТА ПЕРЕДАТИ ТРЕТІЙ ОСОБІ, НЕМОЖЛИВО. 

Якщо подобається, тисни кнопку