Чи законно відправили на передову добровольця з тероборони, який не проходив військово-лікарську комісію, і не підписував жодного документа?

Чоловіка разом з іншими добровльцями відправили з ТРО в самий Донецьк, без наказу, без належної підготовки, без проходження військо-лікарської комісії. Чоловік не підписував папери, в яких зазначено, що він погоджується їхати воювати в гарячі точки добровільно. На місці вже батальйон дізнався, що вони приїхали як добровольці, але вони не підписували жодних документів. Тобто відправили без наказу, їх там ніхто не чекав і не знав про них. Чи можна подати скаргу на такі дії воєнкомату, як обгрунтувати (потрібні норми закону) і чи може таку заяву написати дружина чоловіка який зараз на сході?

30.04.2022 19:19 2953

Консультація виконавця

Олександр Старенков
Адвокат
У сервісі: 5 років
84 відгука (82 +) (2 -)
Консультацій: 234

Доброго вечора!

Щиро вдячний, що вибрали саме мене!

 

Порядок та строки розгляду звернення (пропозицій, заяв, скарг) військовослужбовців командуванням військової частини Військовослужбовці мають право самостійно захистити порушені права під час проходження служби двома способами:

 - зверненням з позовом до суду

 - поданням скарги відповідній посадовій особі.

 Зазначене питання регулюється Дисциплінарним статутом Збройних Сил України та Законом України «Про звернення громадян».

Військовослужбовець має право подати скаргу, ЯКЩО ВВАЖАЄ, що його ПРАВА, ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ БУЛИ ПОРУШЕНІ:

  • незаконним рішенням, діями або бездіяльністю командирів;
  • незаконним покладенням на нього обов'язків;
  • незаконним притягненням до відповідальності;
  • незаконними діями інших військовослужбовців. Залежно від виду порушення СКАРГА ПОДАЄТСЬЯ ДО:
  • органів військового управління;
  • посадових осіб;
  • Військової служби правопорядку;
  • органів, які проводять досудове слідство;
  • інших державних органів.

 З інших питань службової діяльності скарга подається безпосередньому командирові тієї особи, чиї дії оскаржуються.

Якщо військовослужбовець, який подає скаргу, не знає, з чиєї вини порушені його права, скарга подається у порядку підпорядкованості безпосередньому командиру.

СКАРГА МОЖЕ ПОДАВАТИСЬ УСНО і ПИСЬМОВО(бажано письмово):

- військовослужбовцем,

-членом сім’ї військовослужбовця

-іншою заінтересованою особою.

Усі скарги у день їх надходження заносяться до Журналу реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

Усну скаргу військовослужбовці, члени їх сімей та інші громадяни мають право подати командирам військових частин під час особистого прийому, що визначено у кожній військовій частині, установі, організації.

ПИСЬМОВУ СКАРГУ бажано подавати у двох примірниках до відділу військової частини або іншого державного органу, у компетенції якого розгляд вашого питання. Другий примірник з відміткою про отримання залишається у особи, яка подала скаргу. Він є підтвердженням того, що військова частина або інший орган отримали скаргу, і може бути використаний як доказ факту звернення, якщо виникне потреба оскаржити затримку або незадовільні результати розгляду скарги.

  • особисто викласти свої аргументи особі, яка перевіряє заяву чи скаргу, звернутися за допомогою до свідків;
  • подати додаткові матеріали, що стосуються справи, чи клопотати, щоб їх вимагав командир або орган, який розглядає заяву або скаргу;
  • бути присутнім під час розгляду заяви чи скарги;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
  • ознайомитися з матеріалами перевірки заяви чи скарги;
  • оскаржити прийняте за їхньою заявою чи скаргою рішення в суді;
  • вимагати відшкодування збитків у встановленому законом порядку.

 Під час розгляду пропозиції, заяви чи скарги не допускається розголошення командиром чи іншою особою, яка бере участь у розгляді, відомостей про особисте життя військовослужбовця без його згоди, а також розголошення іншої інформації, якщо це зачіпає його права і свободи, законні інтереси.

СТРОКИ РОЗГЛЯДУ УСІ пропозиції, заяви чи скарги розглядаються і вирішуються у строк НЕ БІЛЬШЕ ОДНОГО МІСЯЦЯ з часу їх отримання, а ті, що НЕ ПОТРЕБУЮТЬ ДОДАТКОВОГО ВИВЧЕННЯ й перевірки, - невідкладно, але НЕ ПІЗНІШЕ П'ЯТНАДЦЯТИ ДНІВ з часу їх надходження. Якщо у місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, командир встановлює новий строк, про що сповіщається військовослужбовець, який подав звернення. При цьому ЗАГАЛЬНИЙ СТРОК розгляду пропозиції, заяви чи скарги не може перевищувати СОРОКА П'ЯТИ ДНІВ.

Несвоєчасний, неповний розгляд скарги або незаконне рішення посадової особи, яка її розглядає, можна оскаржити встановленим порядком до суду, Військової служби правопорядку або вищого за підпорядкованістю командира.

Безпосереднє керівництво територіальною обороною здійснюється:

  • на всій території України – Головнокомандувачем Збройних Сил України через Командувача Силами територіальної оборони ЗСУ;
  • у межах військово-сухопутної зони – керівником регіонального органу військового управління Сил територіальної оборони ЗСУ через регіональний орган військового управління Сил територіальної оборони ЗСУ;
  • у межах зони територіальної оборони – керівником зони територіальної оборони через штаб зони територіальної оборони;
  • у межах району територіальної оборони – керівником району територіальної оборони через штаб району територіальної оборони.

Якщо Вам, була корисна та сподобалася повнота моєї консультації, прошу залишити відгук. У подальшому, якщо виникли питання, звертатися за телефонами: 0972426086 та 0930995811 або E-mail: starenkow@ukr.net

Заздалегідь вдячний!

З повагою,

Адвокат Олександр Старенков

 

Якщо подобається, тисни кнопку