РРО для фОП 2 групи

Я ФОП 2 групи на спрощеній системі. Займаюсь виробництвом та продажем через інтернет. На 95 % свою продукцію відправляю Новою Поштою наложенним платежем, та з 03.01.22 згідно договору з НоваПей всі кошти отримую на п/р фоп через контроль оплатм (тобто з готівкою в даному випадку не працюю).
Решта 5% замовлень раніше клієнти сплачували по реквізитам на рахунок.
У мене питання:
1. Чи треба через РРО/ПРРО проводити надходження з НоваПей?
2. Чи треба проводити через рро операції зарахування коштів на рахунок IBAN, якщо клієнт сплачує по реквізитам:
- з власної карти через интернет банкінг П24, ОЩАД24, МОНОБАНК і т. д,
- з власної карти через ТСО банків,
- готівкою через ТСО, касси банків,
- готівкою через ТСО не банківских установ?
Дякую.

13.01.2022 13:38 1775

Консультація виконавця

Ігор Бутник (ПП АФ "НІКО")
Аудитор
У сервісі: 6 років
62 відгука (62 +) (0 -)
Консультацій: 224
Топ 3 спеціалізації:
  • Бухгалтерський облік
  • Податкове право
  • Корпоративне право

    1. Надходження на Ваш підприємницький рахунок від Нова Пей не є розрахунковою операцією, тому не потребують застосування РРО.

    Відповідно до статті 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

    Таким чином, оскільки Нова Пей зараховує кошти на Ваш банківський рахунок, Ви не маєте розрахункової операції та не повинні застосовувати РРО.

  Ось тут знаходиться офіційне обгрунтування від самої податкової: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=30163

    2. Так само, в незалежності від того, яким чином клієнт переказав кошти на Ваш поточний рахунок, ключовим є те, чи вчинили Ви дії для прийняття до сплати його картки: уклали договір з банком чи небанківською фінансовою установою на прийняття до сплати карток Ваших клієнтів. Якщо такого договору не укладалось, то так само, відповідно до наведеної вище ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, Ви не проводите розрахункової операції, отже й обов`язку застосовувати РРО. Головне, що Ви надали клієнтові лише IBAN реквізити, а те, як саме він забезпечив надходження на них коштів, знаходиться поза Вашим контролем, а значить і поза Вашою відповідальністю.

    Ось офіційне обгрунтування від самої податкової: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=30126

   Плутанина ж в інформаційному просторі щодо небанківських ПТКС пов`язана лише з тим, що саме ВОНИ повинні використовувати РРО: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=27852 Але, знову ж таки, якщо Ви надали клієнтові лише IBAN реквізити, то те, як саме він забезпечив надходження на них коштів, знаходиться поза Вашим контролем, а значить і поза Вашою відповідальністю.

    Якщо у Вас залишились ще запитання, із задоволенням не них відповім на audit.niko@gmail.com

    Із повагою, аудитор Бутник Ігор.

Якщо подобається, тисни кнопку